woensdag 1 april 2009

Mindmappen

Voor de module zorg en ict wil ik een moment inbouwen waar ik samen met de deelnemers een mindmap ga maken. Het is de bedoeling dat we met z'n allen in één mindmap aan de slag gaan.

Nu is Mindmeister een aardige, maar helaas iets teveel van het goede om met de deelnemers aan de slag te gaan.

Momenteel test ik Bubbl een kleine maar fijne mindmap. Je kunt gratis lid worden en mensen uitnodigen om samen één mindmap te bewerken. (deze moet ik nog wat grondiger testen.) Hij is zéér intuïtief.

Ook ben ik bezig met Mind42. Deze is weer een stuk uitgebreider (je kunt ook links toevoegen e.d.) maar minder intuïtief.

1 opmerking:

  1. Wat juffen(m/v) vaak vergeten is dat niet iedereen bekend is met mindmaps. Je kunt de bekendheid met mindmaps vergroten door zelf aantekeningen aan te leveren in mindmapformaat. Mijn ervaring is dat naarmate mijn eigen mindmaps beter werden, die van de leerlingen ook meer kwaliteit kregen.
    Mijn groep 8 koos overigens WEL voor Mindmeister: lekker overzichtelijk en makkelijk te bedienen.

    BeantwoordenVerwijderen