zaterdag 5 februari 2011

Tekenen en zo

Om teleurstellingen bij het verder lezen te voorkomen: deze blog heeft helemaal niets met ict te maken!
Ik volg een blog van Jacquelien (verdere gegevens onbekend): Tekenen en zo. Op dit blog laat ze je kennismaken met allerlei tekenopdrachten die ze door kinderen laat maken. De opdrachten zijn heel veelzijdig en creatief.
Het zijn eigenlijk complete lesbeschrijvingen waarin ze ook vertelt over achtergronden, bijvoorbeeld als schilderijen worden gemaakt in de stijl van een bepaalde kunstenaar. Daarnaast worden de materialen en technieken toegelicht.
Ik zou op haar school  graag eens binnenlopen om alle kunstwerken die overal hangen, te bekijken. En met zulke prachtige voorbeelden heb je geen tekenmethode nodig.

Zo maar een paar voorbeelden van werkstukken die door de leerlingen zijn gemaakt:




In dit artikel beschrijft ze een workshop die ze hield met leerkrachten.

Ik moet nog even terugkomen op mijn eerste opmerking. Heeft het niets met ict te maken? Ook op het digibord kun je natuurlijk hele mooie tekeningen en schilderijen maken. Kijk maar eens in dit artikel waarin allerlei (online) tekenprogramma's besproken worden.

1 opmerking:

  1. Ik ben de Jacquelien die je bedoelt! Jacquelien Bredenoord, leerkracht op Het Kofschip in Zevenaar. Op mijn weblog staan inderdaad veel tekenlessen, meer dan 300 zijn het er al.
    Wil je meer weten, mail me dan.
    jacquelien@het-kofschip.nl
    Groet!

    BeantwoordenVerwijderen